-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:50325 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

چرا خداوند نعمت هدايت را شامل همه مردم نكرده است و اين آيه را چگونه مي توان تفسير كرد: (لوشا الله لجعلكم ...)؟
آيه اي كه در اول نامه خود نوشته ايد آيه 42 سوره اعراف است. اين آيه بيان سخن بهشتيان در بهشت است آنان پس از استقرار در بهشت مي گويند: «سپاس خداوند را كه ما را به اين مقام هدايت نمود و اگر او ما را به طريق ايمان هدايت نمي نمود خود به اين منزلت راه نمي يافتيم. در توضيح معناي آيه توجه به چند نكته ضروري است: نكته اول: خداوند تمامي انسانها را از درون به وسيله فطرت و از بيرون به واسطه انبيا به هدايت دعوت كرده و مي كند {/B(فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها{w1-4w}{I91:8I}/}«سوره الشمس») و در اين مرحله هيچ تفاوتي در ميان افراد بشر وجود ندارد. نكته دوم: افراد در برابر هدايت هاي الهي عكس العمل هاي مختلفي بروز مي دهند برخي آن را به اختيار خود پذيرا مي شوند و برخي به آن توجهي مي كنند ({/Bإِنَّا هَدَيْناهُ اَلسَّبِيلَ إِمَّا شاكِراً وَ إِمَّا كَفُوراً{w1-8w}{I76:3I}/} سوره انسان) نكته سوم: خداوند كساني را كه هدايت اوليه را گردن نهند به مرحله بالاتري از هدايت نائل و با تاييدات و توفيقات خود او را به كمالات بيشتري مي رساند. كساني را نيز كه طغيان كنند و به مرحله اي از كفر و ناسپاسي برسند از هدايت محروم مي نمايد (ويمدهم في طغيانهم يعمهون سوره بقره) اين قوانين نسبت به تمامي افراد بشر يكسان اجرا مي شود عاملي كه در اين ميان نقش اصلي را ايفا مي كند اختيار و ازادي انسان است كه خويش را در جريان كداميك از سفتهاي الهي قرار دهد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.